İyi bir seslendirme ajansı nasıl seçilir?

Günümüz pazarlama dünyasında videoların oldukça etkin olması, sesli araçların eğitimdeki önemi, mağaza için anonslar, tanıtım filmi seslendirme ya da santral anonsları gibi pek çok nedenle seslendirme ajansı ihtiyacı doğuyor. Eğer sizin de benzer bir arayışınız varsa, iyi bir seslendirme ajansını nasıl seçeceğinizi biliyor musunuz?

Seslendirme Stüdyosu

En iyi seslendirme ajansı hangisi?

Amacınız her ne olursa olsun, en iyi seslendirme ajansını bulmak için bazı noktalara dikkat etmeniz gerekir. Bu konuda size yardımcı olmak için mini bir rehber hazırladık:

Seslendirme ajansında projenize uygun sesler olmalı

Seçeceğiniz sesin amacınıza uygun olması son derece önemlidir. Eğer siz, kurumsal bir firmanın eğitim dökümanları projesi için bir ses arıyorsanız, reklamlarda kullanılan seslerden daha farklı bir tona ihtiyacınız var demektir. Bu durumda karar vermeden önce seslendirme ajansının arşivi ile ilgili detaylı bilgiler almalısınız.

Seslendirme sanatçısı mı, dublaj sanatçısı mı?

Seslendirme ajanslarında reklam filmi ve diğer ticari amaçlı ses kayıtları yapılır. Dublaj ajansları ise film, dizi ve bilgisayar oyunlarındaki karakterlerin seslendirilmesinde rol oynarlar. Dolayısıyla ajans kararınız amacınıza uygun olmalıdır.

Sound

Markanız için doğru ses hangisi?

Markanızı takip eden kitleyi doğru analiz ederek reklam sesinizi seçmenizi tavsiye ediyoruz. Markanızın misyonu, değerleri, hedef kitlenize markanızı nasıl tanıtmak istediğiniz konusunda titizlikle düşünerek nasıl bir ses istediğinize karar verebilirsiniz. Aynı zamanda markanızın toplum içindeki imajı da seslendirme sanatçısı seçiminize ışık tutan önemli bir faktördür.

Örneğin yapacağınız reklamda hedef kitlenize tarafsız bilgiler vermek istiyorsanız, doğal bir ses tonu size uygun olabilir. Eğer aksiyon dolu bir video oyununa seslendirme yapacaksanız, oyunculuk yeteneği olan bir sanatçıyla çalışmayı tercih edebilirsiniz.

Seslendirme ajansı esnek olmalı

Yukarıdaki özet bilgiler ışığında diyebiliriz ki, çalışacağınız seslendirme ajansı öncelikle ihtiyaçlarınıza yanıt verebilecek kapasitede olmalıdır. Uzun soluklu çalışmalar hedefliyorsanız, seçeceğiniz ajansın esneklik kabiliyetini de dikkate almalısınız. Reklamlarınızı, mobil uygulamalarınızı, eğitim dökümanlarınızı ve hatta şirketinizin santral anonslarını da seslendirebilecek esneklikte bir ajans seçerek bütün işlerinizi aynı çatıda toplamanın rahatlığını yaşayabilirsiniz.

Bu arada hatırlatalım; Uzay Medya uzun soluklu işlerin ajansıdır, bekleriz…

Paylaş

İlginizi çekebilecek diğer konular