Santral kategorisinde 7 Adımda Mükemmel Bir Santral Seslendirme Oluşturmak konusunu inceliyorsunuz

7 Adımda Kusursuz Bir Santral Seslendirme Oluşturmak

Santral seslendirme ile ilgili bu içeriğe göz attığınıza göre bir şirketten sorumlusunuz veya sizden istenen santral anonsunun neticelendirilmesiyle görevlisiniz demektir. Nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, eşsiz bir santral seslendirmesi oluşturabilmenize yardımcı olacak ve yedi maddede özetlediğimiz bu yazı kısa sürede kusursuz bir santral anonsu hazırlayabilmenizi sağlayacak.

1. Alışılageldik metinler arayanlar için sorunsuz bir santral deneyimine yardımcı olur

Telefon santralinizde diğer şirketlerde de sıkça rastladığınız örneklerin dışına çıkmamaya çalışmalısınız. Tıpkı sizin gibi, şirketinizi arayanların da aşina olduğu cümle kalıpları var ve bunlardan farklı bir ifade duyan kişiler bazen anlamakta zorlanarak, bazen de kolaya kaçıp doğrudan sıfırı tuşlayarak operatöre bağlanmayı tercih edebiliyorlar. Bunun önüne geçmek için insanların yabancılık çekmeyeceği santral metinleri oluşturmalısınız.

Santral Seslendirme Metinleri

Kısa yönlendirmelerden oluşan ve akışı en kestirme yoldan izah eden santral anons metinleri arayan müşterilerin veya kullancıların kafa karışıklığı yaşamadan tuşlamalar yapabilmesine veya sesli komutlar verebilmesine yardımcı olur.

2. Anons seslendirmesinde fon müziği kullanmanın modası çoktan geçti

Bu bölüme bir soruyla başlayalım: büyük firmalarda, bankalar, gsm operatörleri, sigorta şirketlerinde anonsların altında herhangi bir müzik veya efekt duyuyor musunuz? Hayır dediğinizi duyar gibiyim. Çok sayıda çağrı alan şirketlerin anonslarda fon müziği kullanmamasının sebebi müzikler anonsun anlaşılırlığını ciddi anlamda düşürüyor.

Şirketinizi arayan her bir kişi farklı farklı telefonlar, farklı operatörler ve farklı kulaklıklar kullanıyor. Söz konusu bu faktörlerin tamamı yayınladığınız anonsların anlaşılırlığını doğrudan etkiliyor.

Bazı arayanlar santral seslendirmesini çok net duyarken bazılarının daha düşük kalitede duymasının başlıca sebebi bu. İşin içine bir de fon müziği eklenince durum daha karışık bir hal alıyor ve ortaya müzikten kaynaklı distorsiyon etkisi çıkabiliyor.

Yeni ve sorunsuz bir telefondan arayan kullanıcı distorsiyonla karşılaşmazken, biraz daha eski bir telefon kullanan veya şebeke operatöründe sorunlar bulunanlar müzik kaynaklı gürültüyü çok fazla hissedebiliyor.

Şirket telefon santralinizde DJliğe girişmek, kendi müzik zevkinizi başkalarına da duyurmaya çalışmanın hayli insani bir güdü olduğunu kabul edebiliriz. Fakat telefon santrali, ticari bir işi kusursuz yapmanıza yardımcı olması için tasarlanan bir araç ve ona müzik kutusu gibi davranmamalısınız. Asıl amacından uzaklaşan bir santral işinizin sekteye uğramasına veya yavaş ilerlemesine sebep olacaktır.

3. Beklemelerde kısa anımsatıcılar ve tanıtımlar yayınlayın

Çağrı merkezinizin veya şirketinizi arayan kullanıcılar/müşteriler için hatta bekleme sürelerini en aza indirmelisiniz. Bunu belli ölçülerde gerçekleştirseniz dahi, illa ki birilerini aktarma yaparken veya bütün operatörler meşgul olduğunda hatta bekletmeniz gerekecektir.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda müşteriler veya kullanıcıların telefon hattında boşlukta beklemesinin önüne geçebilmek için şirketinizi veya hizmetinizi tanıtan kısa anonslar yayınlayabilirsiniz. Slogan niteliğinde, fonda aşırı efektler içermeyen reklam spotları da tercih edebilirsiniz. Birbirini kısa aralıklarla takip eden bekleme anonsu ve yine aynı şekilde bekleme müziği kullanıcının boşlukta bekleme hissinden kurtulmasına yardımcı olacaktır.

Gelişmiş ivr sistemlerinde tahmini bekleme süresi ve arayan kişinin kuyruktaki sırasını diğer bekleme mesajlarıyla birlikte yayınlayabilirsiniz.

4. Doğru ses yüksekliğini belirlemelisiniz

Telefon santralinde anons yayınlarken karşılaşılan en önemli sorun doğru ses yüksekliğini belirlemek desek hiç abartmış olmayız. Evet, telefon santralinde anons ses seviyesinin düşüklüğü kadar sesin yüksek şiddette çıkması da arayan kişiler için anlaşılırlığı azaltan ve rahatsız edici bir faktör.

Anonsu yapan ajansla bu konuyu koordineli olarak çözebilir, ses seviyesinin karşı tarafın net duyabileceği ve yükseklikten rahatsız olmayacağı bir ayara getirilmesini isteyebilirsiniz (Bu ajans Uzay Medya ise zaten en başından sisteminize uyumlu bir format ve ses yüksekliği değerlerinde anonsu almış olacaksınız :) ).

5. İşinize uygun seslendirme sanatçısının seçimi

Her sesin farklı bir rengi, birbirinden farklı tınısı vardır. Kimi seslendirme sanatçısı pozitif, enerjik bir tona sahipken, kimi daha otoriter ve ciddi bir tonda sese sahip olabilir. Elbette birçok seslendirme sanatçısı ses tonu hangi özelliklerde olursa olsun sizin istediğiniz enerjiyi verebilecektir. Fakat ses renginin istediğiniz okuma tonuyla örtüşmesi harikulade bir sonuç almanızı kolaylaştıracaktır.

Hizmet verdiğiniz hedef kitlenin de hoşuna gidecek doğru sesi bulmak bazen bir kaç dakika, bazen günler alabilir. Ses demolarını dinlerken seslendirme sanatçısından aldığınız his, şirketinizi arayanlara aktarılacak enerjinin ta kendisidir. Yani bir bakıma müşterilerinize yansıtmak istediğiniz enerjiyi demo sesler arasından seçerek doğru mesajı doğru sesle verme adımını tamamlayabilirsiniz.

6. Gereksiz mesajları yayınlamayın

Santralinizde yayınladığınız seslendirmelerin tamamını gözden geçirdiğinizde içlerinde işe yaramadığına veya arayan kişilere veya şirketinize bir faydasının olmayacağını fark ettiğiniz mesajları derhal sisteminizden kaldırmalısınız. Kaldırmalısınız ki yeni ve daha etkili mesajlara yer açılsın.

Santralinizin diskinde çok yüksek bir kapasite boşta olabilir. Fakat insanlara kısıtlı zamanda bir harddisk dolusu ses dinletemeyeceğinize göre mesajları öncelik sırasına almalı, gereksiz olanları iptal etmelisiniz.

7. Sadelik her zaman kazanır, kazandırır

Güçlü ve büyük şirketlerin tamamında öne çıkan bir özelliktir sadelik. Logodan slogana, renklerden marka müziğine kadar genel bir sadelik hakimdir. Akılda kalmalısınız. Bunu uzun anlatımlarla maalesef gerçekleştiremezsiniz. Mümkün olan en kestirme içerikleri odak noktasına koymanız faydalı olacaktır. Kısa tanıtımlar, kısa yönlendirme mesajları, kısa bekleme anonsları, pratik ve net bilgiler içeren bir akış. Anons yapısını santralin veya ivr’ın asli görevini yapmasına engel olmayacak şekilde kurgulamalısınız.

+1 Altın adım: Müşterilerinizle empati kurun

Firmanızı arayanlarla empati kurmak, başarılı bir santral seslendirme çalışmasının altın kuralıdır. Müşterileriniz arasında iş sahipleri, sanatçılar, politikacılardan tutun da öğrenciden ev hanımına kadar çok geniş bir portföy olabilir. Santraliniz saydığımız bütün müşteri gruplarına hitap edecek özelliklerde olmalıdır.

#Santral #Anons #Seslendirme