Dublaj & Seslendirme dünyasında 2017 beklentileri

Sosyal medya ve internet dünyasındaki gelişmeler pazarlama stratejilerini önemli ölçüde değiştirirken, seslendirme ve dublaj sektörü de bu gelişmelerden etkileniyor. Çünkü videolara olan ilgi sadece eğlence dünyasını değil; e-eğitim, dijital pazarlama ve reklam dünyasındaki dinamikleri de değiştiriyor.

Seslendirme 2017 Beklentileri

Geride bıraktığımız 2016 yılında sektördeki heyecan verici gelişmelere hep birlikte tanık olduk. Bu çerçevede yaklaşarak seslendirme dünyasında 2017 yılına ait beklentileri sizler için derledik:

Seslendirme dünyasında 2017 hareketli geçecek

Şirketler, geleneksel pazarlama ve reklam faaliyetlerinin yanı sıra online mecralarda da var olma konusunda her geçen gün daha fazla adım atıyor. Öyle ki günümüzde sadece televizyon, radyo ve basılı reklam araçlarını kullanmak yetmiyor. Geleneksel yöntemler önemlerini korurken, aynı zamanda sosyal medya platformları ve video içerik kanallarında da yer almak, şirketler için kaçınılmaz hale geliyor.

Bu gelişmeler, 2017 yılında seslendirme ve dublaj sektöründe hareketli günler yaşanacağının da ipuçlarını veriyor. Görsel ve sesli tanıtım ürünlerine talebin artması, 2017 yılında seslendirme sektörüne de olumlu olarak yansıyacaktır.

Çok sesli videolar yaygınlaşacak

Geçtiğimiz yıllarda online videolarda kullanılan alt yazı seçenekleri, dünya çapındaki yayın ağlarında ses seçeneklerine dönüşmeye başladı. Farklı dil seçeneklerindeki video yayınları gittikçe yaygınlaşıyor. Dolayısıyla dublaj ve seslendirme sanatçılarını 2017’de yoğun işler bekliyor.

Oyunlar yerelleşiyor

Oyun üreticileri de yerelleşmenin getirilerini fark etmiş olacaklar ki, bütün oyunlar hızla yerelleştiriliyor. Birçok oyun üreticisi şirket, satış gerçekleştirdiği ülkelerin dilinde yapılan oyun seslendirmesi ile oyuncuların kalbine giden yolu keşfetmiş durumda.

Santral seslendirme konusunun önemi giderek artıyor

Hepimizin hemen her gün duyduğu santral karşılama anonsları, önemini giderek artırıyor. Daha önceleri sadece kurumsal ve büyük firmalar tarafından kullanılan profesyonel santral anonsları, günümüzde bütün şirketlere yayılmış durumda. Kurumsal kimlikle bütünleştirilen santral seslendirmesi, müşteriler üzerinde olumlu etki bırakıyor.

Sonuç olarak diyebiliriz ki, 2017’de seslendirme dünyasını ilgilendiren çok güzel gelişmelere tanık olacağız.

Paylaş

İlginizi çekebilecek diğer konular

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir